Sydney

25 april 2018 - Sydney, Australië

Dag 1: Aankomst

Na een vlucht van 9 uur werden we door de organisatie van Australian Backpackers opgehaald van het vliegveld. Na een half uur rijden hebben we een groepsfoto gemaakt voor het OperaHouse en daarna nog een half uur doorgereden naar het hostel. Daar hebben we een kleine introductie gekregen voor de week en daarna hebben we de hele avond rustig aan gedaan en lekker gebarbecued. Daarna nog met gasten die er al waren een gezellige avond gemaakt.

Sydney - Dag 1 - GroepsfotoSydney - Dag 1 - Opera HouseSydney - Dag 1 - Skyline

Dag 2: Regeldag

5:30 al wakker door de jetlag en gewacht tot 6:45 voor het ontbijt. Na het ontbijt vertrokken we naar de stad om daar alles te regelen. Eerst langs de bank om de creditcard te regelen en daarna naar TaxBack om voor de mensen die gaan werken dingen te regelen. Daarna hebben we geluncht in een park om daarna met de bus door te gaan naar MediCare om alles te regelen met de verzekeringen. Nadat dat geregeld was hebben we boodschappen gedaan voor de avond. Er zit een kok in onze groep dus die gaat voor ons koken. Terug in het hostel kregen we nog een presentatie over alle tours die te doen zijn in Australië. Zo hebben we een beeld gekregen van wat we kunnen gaan doen en waar we heen gaan. Na de presentatie zijn we gaan eten en hebben we met 17 man pasta gegeten. Het werd in een grote plastic bak gedaan echt super grappig. Na het eten hebben we nog even gekaart en daarna naar bed omdat we de volgende dag weer 6:45 moesten ontbijten.

Sydney - Dag 2 - LunchparkSydney - Dag 2 - Avondeten

Dag 3: Blue Mountain State

6:45 aan het ontbijt omdat we vandaag naar de Blue Mountains gaan. Het is een kleine 2 uur rijden maar met een tussenstop in Glenbrooke (een klein dorpje). Hier was de lekkerste koffie van de omgeving dus die heb ik natuurlijk even geproefd en die was inderdaad erg lekker. Hierna nog een stuk in de bus om 1 km hoog de bergen in de gaan. Blue Mountains was erg mooi! Veel gelopen en veel gezien! We hebben boven op de berg een tussenstop gemaakt om te lunchen en met een prachtig uitzicht. Na de wandelingen zijn we weer terug naar huis gegaan om daar pizza te gaan eten. Na het pizza eten gingen we de stad in om naar de club te gaan een feestje te bouwen. Dit was erg gezellig en heb het tot 04:00 volgehouden om dan de volgende dag om 10:00 weer op te staan!

Sydney - Dag 3 - Blue MountainsSydney - Dag 3 - MarktSydney - Dag 3 - MarktSyndey - Dag 3 - BLue MOuntainSydney - Dag 3 - Selfie BlueSydney - Dag 3 - Blue MountainsSydney - Dag 3 - Blue Mountains

Dag 4: Citywalk

Vandaag zijn we met de bus en de ferry naar het operahouse gegaan. Hier hebben we even voorgestaan om daarna door te gaan naar de Botanic Garden van Sydney. In dit park staan bomen en planten uit heel Australië maar dan in 1 park. Hier hebben we op het gras gezeten en een uitgebreide lunch gehad. Daarna zijn we naar de oudste straat in Sydney gelopen waar ook de oudste bar zit. Vanaf hier is de groep opgesplitst en ben ik met 3 andere naar een lokale markt gegaan. Dit was een erg gezellige sfeer en we hebben het hier lang volgehouden. Daarna zijn we naar Darlin Harbour gelopen om daar te gaan eten. Na het eten weer met de bus naar huis want de volgende dag moesten we om 6:45 klaar staan voor het surfen!

Sydney - Dag 4 - SydneySyndey - Dag 4 - Opera houdeSydney - Dag 4 - Groepsfoto OperaHouseSydney - Dag 4 - Groepsfoto OperaSyndey - Dag 4 - Park met stadSydney - DAG 4 - TuinSYNDey- Dag 4 - BrigSydney - Dag 4 - Sydney nightSYndey - DAg 4 - SYDNEY nightSYdney - Dag 4 - CIRKEL foto

Dag 5: Surfen

Surfen! Yes! Vandaag naar de kust om te gaan surfen! Na een rit van 3 uur waren we eindelijk bij het surfstrand aangekomen! We konden meteen omkleden en ons wetsuit aantrekken om dan naar het strand te gaan en uitleg te krijgen. Na een korte maar duidelijke uitleg gingen we meteen het water in om te proberen te gaan surfen!

Het is erg lastig, maar na een paar keer oefenen heb je het snel door waardoor ik ook vaak gestaan heb. Na het surfen zijn we weer naar het hostel gegaan en onderweg gestopt bij de McDonalds. Er bleef een ander meisje achter die voor ons had gekookt dus ik heb alleen een milkshakie gehaald. Na het eten ben ik snel naar bed gegaan want het surfen was toch best vermoeiend.

Sydney - Dag 5 - Uitzicht tussenstopSydney - Dag 5 - Uitzicht surfstrandSydney - Dag 5 - Strand surfenSydney - Dag 5 - Strand s

Dag 6: Afscheid

Vandaag is de laatste dag met de groep. Sommige blijven langer in het hostel en sommige gaan ervandoor. Ik heb een hele leuke week gehad met de groep maar ben ook blij dat het voorbij is. Ik heb wel met 2 andere van de groep afgesproken om in Sydney rond te hangen, maar nu kan ik mijn eigen weg gaan en rustig aan dingen doen. Nadat iedereen elkaar gedag heeft gezegd en de begeleiders ook ben ik samen met die 2 andere van de groep naar Bondi Beach gegaan om daar 5 nachten te overnachten in een hostel. Wij hebben nog met 2 andere van de groep afgesproken om met z’n 5en de Coastal Walk te gaan doen bij Bondi Beach. Dit was erg gezellig en daarna hebben we bij de Burger Project gegeten om daarna weer op te splitsen naar het hostel toe. Een erg gezellig dag en het begin van mijn vakantie!

Sydney - DAG 6 - Bondi uitzochtSyndey - Dag 6 - Bondi BeachSyndey - Dag 6 - Bondi BeachSyndey - Dag 4 - Bondi BeachSyndey - Dag 6 - Sunset BondiSyndey - Dag 4 - Zon BondiSydney - Dag 6 - Me

1. M Jongerden:
    Wauw en dat allemaal in nog maar 1 week.. Wat een toppers. Geniet kus mama
  2. Nanoek:
    25 april 2018
    Wat heb je al veel gedaan en gezien! Kan me voorstellen dat het tijd is voor een paar dagen rust en alles in eigen tempo doen :-)
    Veel plezier met surfen straks! Laat je een actiefoto van jezelf maken?!
    xxx
  3. Anneke Huizinga:
    25 april 2018
    Jeroen dat ziet er allemaal heel leuk,mooi en gezellig uit en dat in zo'n korte tijd.
    Geniet nog verder en ik kijk uit naar het volgende verslag. xx
  4. Papa:
    25 april 2018
    Dat is een mooie start van je reis. Nu heerlijk je eigen gang gaan en nog meer moois zien. Veel plezier
  5. Augusta van Oene:
    27 april 2018
    Super leuk om te lezen; dat je het naar je zin hebt spat van je woorden! Geniet!!
  6. Hennie Bangma:
    28 april 2018
    Wat een geweldige ervaringen.geniet volop.je verhalen spreken boekdelen.nu ga je verder op jezelf?groetjes en knuffel van oma!❤️
  7. Opa Ferry:
    28 april 2018
    Lieve Jeroen, wat een ervaringen doe je op en ga je nog opdoen. Nogmaals veel plezier😊. Jammer dat je er op Koningsdag niet bij kon zijn! Liefs, opa Ferry en oma Gerrie.
  8. Maria:
    29 april 2018
    Wat een leuke verhalen en foto's Jeroen! Vanmorgen van oma uitleg gekregen hoe dit werkt haha. Het lukte me maar niet om alles te lezen. Nu wel hoor! Dank zij oma! Veel plezier Jeroen. Ik blijf je volgen.x